BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 05, 2011

USB CABLE NEEDED (!)

Hi. Di sini aku nak bagitahu sebab yang lagi satu kenapa aku malas nak update belog ni ha. Sebabnya aku dah tukar phone o.O" apa kena mengena kan kan? Yelah, sejak dah tukar phone aku susah sikit nak transfer files from phone to comp or sebaliknya. Ni sebab aku takde usb dia. Hilang :'(

Sebab tu la aku cakap aku perlu usb cable. Aku ada alternatif selain pakai usb utk transfer, iaitu:
  • Pakai wi-fi. Since phone aku boleh connect wifi, aku selalunya upload sume gambar yang aku nak post kat blog kat fB. Aku upload, then nanti aku bukak laptop, log in fB and save those pictures. Aku pernah try nak upload from phone terus masuk blog, tapi takleh dan aku taktau kenapa. Cara ni tak perlukan usb. Tapi yang sakit hatinya, wifi memang ada pun kat rumah aku kan -.-" Jiran-jiran pulak sume wifi main WEP la apa sume. Haihlaa.
  • Secondly, aku cilok phone adik aku. Phone adik aku Sony. Sebelum aku pakai xperia x10, aku pakai sony walkman, so, bila dah tukar phone, usb lama aku tu aku bagi adik aku. Jadi nya aku bluetooth pic-pic aku kat phone adik aku then transfer kat laptop guna usb. Tapi, tadi aku try TAKBOLEHHHHH! Wow, mana ada sakit hatikan! Nak tau apasal tak boleh? Sebabnya aku lupa phone adik aku tu takde memory card. Gawsssh :///
  • Alternatif yang ketiga lak, cilok phone adik aku yang lagi sorang. Dia pakai sony gak so no hal lah usb dah ada. Memory card pun ada. So dah cun dah ni. Sekali lagi aku rasa macam nak hentak kepala kat dinding selaju 500000km/sejam. Nak tahu kenapa? "FILE CORRUPT"--"FILE CANNOT BE READ" wey carik gadoh ke wey? Apahal lak takleh read bagaiii?????!!!!!!!!!!

Okay, jadi itulah sebab musababnya ya anak-anak. Aku boleh je nak update blog tapi kalau satu-satu entri tu takde gambar mesti orang taknak baca dan rasa boring (macam entri ini la) Kalau aku dapat curi wifi kat mana-mana nanti akan ku upload gambar banyak banyak banyak banyak banyak. Wifi, datang sini!

No comments:

Post a Comment