BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 06, 2011

ORAL TEST FOR PMR CANDIDATES

Siapa rasa tahun 2011 ni dia adalah salah seorang calom Penialaian Menengah Rendah sila angkat kain kat luar hari nak hujan ;O Okay, how's life as form three students guys? Bagi aku, ia sungguh atau lebih tepat lagi teramat memenatkan. Atau boleh guna perkataan EXHAUSTED.

Everyday mesti ada klas tambahan. (ni bukan rungutan tau ni nak cerita je) Pastu tambah tambah lagi sekarang ni tengah buat persiapan untuk hari sukan. Wow, banyak yang nak kena urus. Aku ni sebagai S/U rumah sukan memang cikgu doplohpat jam cari aku je. Hahahah terasa popular lah nyah.

Lepas tu lepas tu, tak cerita homework lagi. Serious aku cakap kalau sehari tu, memang pagi ke petang kau ada kat sekolah. Lepas tu balik rumah dah penat tp mesti siapkan hw. So, kau akan siapkan hw yang subjek esok harinya je. Then kau tidur. Hah! tengok tengok? Bilanya nak buat revision syllabus form1,2??

Yeah, kalau manusia ala ala robot yang boleh bangun 3-4 pagi untuk study, aku sangat kagum. Malangnya aku tak tergolong dalam golongan tu.. :C Sebab tu la perlunya cuti. Tak kira la cuti sekolah ke, cuti chines new year ke (macam skang ni) apa-apa cuti pun boleh. Cuti sangat membantu. Ada masa free so boleh laa nak buat revision sikit kan.

Sorry sorry sorry. Aku dah bersimpang-siur dah ni. Sila baca tajuk entri ni semula. Okay actually aku nak cerita pasal Oral test dan ujian lisan. Ya, kedua-duanya sama tapi tak serupa. Satu utk subjek english dan satu lagi utk subjek Bahasa Malaysia. PMR candidates mesti lalui benda ni :E

Benda nilah yang tengah aku lalui sekarang. Disebabkan cuti raya cina seminggu, so, cikgu englis and BM aku bg task kat kitorang utk prepare oral and lisan masing-masing. Naik cuti terus boleh buat and menjimatkan masa. (kalau nak exam besar org asyik nak jimat masa je)

Buat masa sekarang aku dah siap slideshow utk oral BI tp still tak siap sepenuhnya sbb elaboration dia aku belum ambil from internet. Banyak tu bai elaboration diaaaa. Good luck for myself :DD

Nak cerita sekarang lisan BM. Okay aku dah menggelupur macam ikan yang perlukan air dah sekarang. Sebabnya aku tak prepare satu hapak padahal nak kena present dah ni! Bhahahahhh boleh tak aku nak try buat lisan kali ni without preparing? Aku percaya perlakuan spontan lagi berkualiti drpd yang dirancang. Hah, berani buat la rubee, depan cikgu nanti makan pasir la kau xD

Untuk rakan-rakan sekalian tak kira di mana anda berada, yang pentingnya buatlah holiday homeworks yang cikgu suruh dan prepare lah oral & lisan utk kebaikan bersama :)

Semoga aku dapat highmarks utk lisan and oral AMIIINNNNNNNN~!

P.S... kasihan buat rakan saya yang akan buat oral dia dengan ecal kahkaahkaaaah :$

No comments:

Post a Comment