BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 20, 2011

BUKTI-BUKTI KAU NI PELAJAR DEGIL

Wow, ini post tentang bukti pelajar degil?! Nampak sangat aku ni suka menindas kaum yang lemah, aku ni tak cermin diri, aku ni tak sedar diri la apa la. Sebenarnya hampir semua pelajar degil, TERMASUK AKU. Semestinya. Nak tahu sama ada kau orang ni pelajar degil atau tak, check points di bawah. Kalau ada, sah kau pelajar degil jugak!

#Apabila kau suka sangat buat kerja last minute.
Perrrgghhh ini memang aku selalu buat. Kawan-kawanku juga selalu buat :D Bila kau tengok buku latihan kawan kau yang tulisan macam tulis ngan arang batu, tulisan yang terkeluar drpd garisan ke apa ke memang sah la dia buat kerja last minute. Dah terburu-buru tu memang tulisan macam )(*&^% atau lain lah kalau homework boleh pakai microsoft word, last minute ngan first minute tulisan mana ada beza. Tapi kalau kau buat kerja last minute pastuh tulisan kau pergh chantek tersusun memang aku KAGUM

#Apabila cikgu suruh hapal sifir kau tak hapal.
Eh eh apasal aku terasa? Kahkah dah 15 tahun pun tak hapal sifir ke weh? Aku tak pernah force diri aku utk hapal sifir walaupun cikgu Maths memang menggesa pelajarnya supaya hapal sifir sejak darjah 3 lagi. Aku tak hapal tapi sekarang aku dah terhapal sebab selalu cikgu Maths aku memaksa otak aku untuk menjawab soklan-soklan sifir. Tapi bila dah sampai sekolah menengah ni mau menangis aku kena hapal formulae Maths. Perggghhhhsxza bila sampai soklan phytagoras theorem dlm Maths paper 1 aku tekan calculator a²+b²=c² kasihan TT______TT

#Apabila kau sudah menangguhkan kerja sekolah kau.
Ini sememangnya sangat sangat pelajar degil TEGAR. Orang cakap jangan tangguh kerja, kang kerja bertimbun tak terbuat plak. Ni, dia pegi tangguh lagi kerja dia. Sampai sebelum cuti sekolah, dia tangguh lagi. Bila ada je cuti sekolah cikgu-cikgu sure happy punya sebab boleh melancarkan serangan memberi timbunan homework buat anak-anak muridnya. Yang merana kau la. Sape suruh pegi tangguh kerja? Esok nak sekolah, malam tu la baru dia nak wat homework bertimbun konon-konon "masa menungguku, takpe.." pastu bila kerja tak siap mula la jadi penglipur lara "semalam kucing jiran saya meninggal, saya tlg kuburkan" atau "semalam saya termakan pil tidur tapi tak tahu la mungkin saya bernasib baik sebab hari ni masih hidup" -_-'


Aku search image homeworks kat photobucket, tapi entah kenapa ini yang keluar. Ada yang boleh tlg jelaskan? xD



Inilah yang akan terjadi jika kau terover dose pil tidur. ngeri sioddddd



#Apabila senior form 3 kata "hapal syllabus form 1&2 leklok sbb form 3 ni dah takde masa dah nak ulang semua sekali"........
Tapi kau degil! Dah orang kata macam tu kau cuti akhir tahun tingkatan dua masih lagi lepak atas katil, pegi pavillion buat-buat hotstuff pastu online doplohpat tujoh (24/7) ! Tengok sekarang apa dah jadi?! Time form 3 yang sebok-sebok nak belajar syllabus form 3, time tu gak la baghak bebeno nak revise balik sume pelajaran f1 f2. Sape sanggup wey? Merana sorang-sorang TT00TT hihi


walaubagaimanapun : masih ada kesempatan untuk memperbaiki diri kita sebelum terlambat =)

No comments:

Post a Comment